Jak zaplanować marketing internetowy w sieci

Prowadzenie marketingu internetowego dla swojej firmy to działanie wielowymiarowe, które wymaga aktywności na wielu frontach. Strona internetowa, blog firmowy, odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja strony to zaledwie wierzchołek góry działań, które powinniśmy rozpocząć, by e-marketing mógł faktycznie pozwolić na osiąganie jakichkolwiek rezultatów.
Obecnie bardzo dużą uwagę powinniśmy skupić na działaniach opartych na marketingu w mediach społecznościowych. Każdy z nas posiada przynajmniej jedno konto na takich serwisach jak Facebook, Instagram, Twitter czy Linkelidn. To właśnie w tego typu miejscach warto przekonać klienta do naszej oferty. Jak jednak rozpocząć skuteczne działania marketingowe w social mediach? Poniżej przedstawione zostały wskazówki, które z pewnością umożliwią nam dobry start w naszych działaniach.

Zdecyduj, kim jest klient docelowy

Stworzenie profili osobowościowych naszych potencjalnych klientów jest najważniejszą kwestią – bazą, na podstawie której będziemy kontynuować nasze działania marketingowe. Istotne jest, by profil zawierał takie informacje jak płeć potencjalnego klienta, jego wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, potencjalny status społeczny i możliwe dochody. Na podstawie tych informacji możemy z powodzeniem przewidzieć, jakie media społecznościowe są najbardziej odpowiednie dla tej osoby i to na nich skupić swoje działania.

Weryfikacja, jak docelowi klienci spędzają czas w sieci

Kolejnym istotnym działaniem, na którym trzeba się skupić, jest weryfikacja, jak nasi potencjalni klienci spędzają czas w mediach społecznościowych. O której godzinie z reguły można ich spotkać, jakie strony mogą przeglądać, czy często się udzielają w komentarzach i tak dalej. Na podstawie tych informacji będziemy mogli powoli układać strategię tego, jakie treści warto publikować. Czy mają to być treści nastawione na specjalistyczną wiedzę? Czy raczej lekkie teksty, które rozluźniają czytelnika? O której godzinie wrzucać post, by miał on najwyższy zasięg? Te decyzje podejmiemy z łatwością, posiadając podstawową wiedzę na temat naszego audytorium.

Kompletny i ładnie wyglądający profil

Profil w mediach społecznościowych powinien być dokładnie wypełniony – wszystkie dane powinny być aktualne, a my powinniśmy odpowiednio wypełnić go ciekawymi treściami, filmami i grafikami. Dzięki temu widać, że profil żyje, ktoś się nim zajmuje i w profesjonalny sposób prowadzi wizytówkę firmy w sieci.

Reaguj na swoich klientów

Media społecznościowe to miejsce, w którym klient na równi z firmą może podyskutować, wdać się w ciekawą konwersację i poddawać innym interakcjom. Firma, która reaguje na jakiekolwiek pytania lub inne działania użytkowników uchodzi w mediach społecznościowych za firmę dostępną, taką, dla której to właśnie klient jest najważniejszy. Prowadzenie profilu uchodzącego za pełny życia, bez zapewnienia osoby, która na bieżąco odpowiada na wszelkie komentarze i zapytania to ewidentny strzał w kolano, którego wszyscy powinni się wystrzegać.

Dodatkowe informacje

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu marketingu internetowego swojej firmy, sprawdź blog, który prowadzi specjalista marketingu Michał Lembicz – dowiedz się więcej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here