newsletter

W dobie dynamicznie postępującej cyfryzacji coraz prężniej rozwijają się różne formy marketingu online. Jedną z nich jest kampania mailingowa. Stworzenie dobrego newslettera umożliwi firmie zdobycie wielu potencjalnych klientów. Ważne, aby przedstawiał on interesujące, przyciągające treści. Zobacz, czym jest newsletter i jak go tworzyć, żeby przyniósł zamierzony efekt.

Co to jest newsletter?

Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się, co to jest newsletter? Za tą trudną nazwą kryje się wiadomość e-mail wykorzystywana do budowania relacji oraz podtrzymywania kontaktu z klientem. Może on pełnić funkcję edukacyjną, informacyjną oraz dostarczać subskrybentom kody promocyjne. Newsletter jest narzędziem służącym do budowania wizerunku firmy. W zależności od celu wyznaczonego przez przedsiębiorstwo pomoże on w zdobyciu nowych klientów lub wzmocni relację z obecnymi.

Jak stworzyć skuteczny newsletter?

Kiedy już wiemy, co to jest newsletter, możemy skupić się na jego tworzeniu. Warto pamiętać, że na skuteczność tego narzędzia wpływa wiele czynników. Każdy z nich może przesądzić o sukcesie lub porażce mailingu.

Jak wyznaczyć grupę docelową?

Wybór grupy docelowej to jeden z najważniejszych sekretów sukcesu skutecznego newslettera. Przed stworzeniem treści należy zastanowić się, kim są potencjalni odbiorcy wiadomości. Warto ustalić ich średni wiek, płeć, oczekiwania i problemy. Ta wiedza pozwoli na dopasowanie wiadomości do profilu odbiorcy.

Czy tytuł powinien być chwytliwy?

Tytuł maili nie zawsze musi być intrygujący. Każdy klient inaczej odbiera treści, dlatego dla jednych ciekawym zabiegiem będzie zastosowanie metafory, a inni docenią konkretną, bezpośrednią odpowiedź. Najlepiej przetestować kilka wariantów i zobaczyć, który z nich sprawdza się idealnie.

Wybierać treść czy obrazki?

Jeżeli newsletter będzie docierał głównie do osób fizycznych, warto stawiać na grafiki. W komunikacji biznesowej lepiej sprawdzi się tekst. Warto pamiętać, że maile nie powinny się składać z samego obrazka. Najlepiej, jeśli będzie on stanowił ciekawy dodatek do przekazywanej treści.

Dlaczego warto korzystać z newslettera?

Istnieje wiele powodów, dla których warto stworzyć newsletter. Do najważniejszych korzyści wynikających ze stosowania tego narzędzia, należą:

  • pozostawanie w stałym kontakcie z odbiorcami,

  • budowanie i umacnianie wizerunku firmy,

  • sprawne komunikowanie się z klientami.

Dzięki mailingowi można stale przypominać odbiorcom o istnieniu marki oraz informować ich o nowościach, promocjach i nadchodzących wyprzedażach. Przekazywanie wartościowych treści sprawi, że adresaci będą postrzegać firmę jako eksperta, któremu warto zaufać. Newsletter pozwoli zdobyć grono wiernych klientów przy wykorzystaniu niewielkich nakładów finansowych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here