Zakup mediów – na czym to właściwie polega i ile kosztuje

Współczesne kampanie marketingowe muszą być doskonale dopasowane do potrzeb rynkowych. Dlatego zakup mediów, który to tytuł dla laików może być mylący, jest tak ważną częścią planowania strategii promocyjnej naszej marki czy produktu. Warto jednak wiedzieć jak się do tego zabrać oraz ile to nas wyniesie.

Czym jest zakup mediów?

Wbrew pozorom zakup mediów nie odnosi się do zakupu danej stacji czy pracy. Chodzi o wykupienie w nich miejsca na reklamę danego produktu lub całej marki (lub obu na raz). Jest to zatem konkretny plan marketingowy, który ma na celu zbadanie jak dobrą nośność wykazują dane media i wybór, w którym z nich reklama opłaci się najbardziej.

Od czego zacząć?

Jeśli nie chcesz korzystać z usług profesjonalnej agencji reklamy i skorzystać z usługi zakupu mediów w Codemedia czy innym liderze rynku, musisz wiedzieć, że samodzielnie jest to bardzo trudne. Zacząć należy od analizy nośności danych mediów w zależności od tego jaki produkt reklamujemy oraz w jakich warunkach. Od tej wiedzy zależy dalsza decyzja.

Co z wiedzą zrobić?

Jeśli wiemy jak dobrze sprawdza się reklama w danej prasie czy telewizji, warto zwrócić uwagę na ceny. Nie ma sensu przytaczać tu konkretnych liczb. Ważne, że najdroższe antenowo są – w przypadku telewizji – godziny wieczorne lub wokół ważnych wydarzeń, np. sportowych czy społecznych. Wszystko jednak zależy od tego jaki stosunek nośności do zysku mamy. Efektywność wcale nie musi równać się wysokiej cenie, a wszystko zależy od grupy docelowej naszego produktu. Warto pamiętać, że każde media mają swoją specyfikę. Prasa jest dedykowana raczej starszemu odbiorcy, podczas gdy telewizja, mimo że wychodzi najdrożej, ma stosunkowo niski koszt na jednego odbiorcę. Osobnym tematem jest też Internet, który może być medium darmowym i płatnym.

Samodzielne planowanie i zakup mediów jest niezwykle trudne, dlatego warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. Dzięki temu i koszty będą mniejsze i zyski z całej operacji wzrosną.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here