system ERP w branży automotive

Rosnąca wartość współczesnego rynku motoryzacyjnego w Polsce nie pozwala na zwykłe zadowolenie się osiąganymi wynikami. 10. miejsce na liście największych eksporterów części motoryzacyjnych na świecie zmusza do ciągłego podnoszenia poprzeczki, ciągłego ulepszania procesów wytwarzania i doskonalenia systemu zarządzania produkcją. Sektor motoryzacyjny jest także jednym z trudniejszych i bardziej wymagających pod względem logistycznym.

Lean Manufacturing

Sprostanie rosnącym wyzwaniom możliwe jest poprzez adaptację coraz powszechniejszej filozofii produkcji lean manufacturing zapożyczonej od japońskiej Toyoty. System ten bazuje na minimalizacji marnotrawstwa oraz wyeliminowaniu zbędnych procedur i operacji, które wydłużają czas produkcji, zwiększają jej koszt i prawdopodobieństwo błędu. Lean manufacturing w przeciwieństwie do tradycyjnej produkcji wspiera system ssący, a co za tym idzie system dostaw na czas (just-in-time). W praktyce oznacza to planowanie procesu wytwarzania.

Metodologia Kaizen

Filarem doskonalenia zarządzania lean i gwarantem jego sukcesu jest tak zwana „metoda małych kroków” będąca esencją kaizen. Kaizen zakłada nieustanne doskonalenie, stąd niezbędne jest zaangażowanie pracowników wszystkich szczebli produkcji. Jest to szczególnie ważne w branży automotive, gdyż umożliwia systematyczne ulepszanie wszystkich obszarów działalności przedsiębiorstwa, a co za tym idzie dogonienie wymagań konsumentów, w tym indywidualizacji wyrobów wysokiej jakości za niską cenę.

Systemy ERP w branży automotive

Branża motoryzacyjnej jeden błąd może skutkować awarią całego systemu, tak więc zarządzanie produkcją wymaga jednoczesnej koordynacji wielu procesów, w tym logistycznych i sprzedażowych. Kompleksowe systemy ERP dedykowane branży automotive umożliwiają integrację i administrację tymi procesami oraz ich akompaniowanie na każdym etapie poprzez możliwość generowania przystępnych raportów.

Dopasowany ERP umożliwia:

– lepsze planowanie produkcji i wsparcie w procesie wytwarzania, co zmniejsza koszty przechowywania nadwyżek produkcyjnych i wspiera procesy logistyczne,

– lepszą kontrolę finansową, a co za tym idzie podejmowanie trafniejszych decyzji,

– efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw, eliminując przedłużające się przestoje w produkcji,

– lepszą obsługę klienta, dzięki temu, że wszystkie informacje o zamówieniach przechowywane są w jednym miejscu.

Uwzględnienie wszystkich tych czynników ma bezpośredni wpływ na terminowość i bezbłędność zamówień. To z kolei przekłada się bezpośrednio na wizerunek firmy i w konsekwencji na jej przychód.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here