Tkanina czy folia – który nośnik reklamowy do zadruku wybrać?

Reklama outdoorowa, np. baner, to nadal bardzo popularny sposób marketingowego przekazu. Ma szerokie możliwości wykorzystania, jest trwała i odporna na warunki atmosferyczne. Warto jednak wiedzieć, który nośnik reklamowy wybrać – tkaninę czy folię?

Mimo dynamicznego rozwoju reklamy internetowej, nośniki reklamowe przeznaczone do zadruku nadal są chętnie wykorzystywane przez właścicieli dużych, średnich oraz małych firm. Na rynku dostępnych jest jednak wiele materiałów – o różnych parametrach i możliwościach, ale też w różnej cenie. Najpopularniejsza jest tkanina oraz folia. Podpowiadamy, jakie właściwości mają poszczególne materiały.

Tkaniny do zadruku na bazie PCW

Wśród tkanin powlekanych PCW do zadruku cyfrowego wyróżniamy tkaniny laminowane oraz powlekane. Te pierwsze są produkowane w procesie obustronnego laminowania włókna poliestrowego warstwami twardego PCW (na gorąco). Co więcej, sprawdzą się głównie do aplikacji krótkookresowych, są też łatwe w obróbce i podatne na zgrzewanie.

Z kolei tkaniny powlekane to płynna pasta PCW, którą wylewa się na siatkę poliestrową. Pasta składa się m.in. z barwników, plastyfikatorów, substancji zabezpieczających materiał przed wnikaniem wody, promieniowaniem słonecznym czy pleśnią. Ten rodzaj materiału warto wybrać do zastosowań długookresowych. Co ważne, materiał zabezpiecza się dodatkowo powłoką akrylową, co przedłuży jego trwałość.

Canvas – tkanina bawełniana

Efekt przypominający obraz pozwoli zaś uzyskać Canvas, tkanina bawełniana. Atrakcyjny wygląd to jej największa zaleta. Tekstura zbliżona do płótna malarskiego o mocnym i gęstym splocie jest też wyjątkowo wytrzymała i wodoodporna.

Materiał tego typu można zadrukować przy użyciu różnych technologii, a obrazy na nim mają szerokie zastosowanie w dekoracji wnętrz. Głębia barw i odwzorowanie detali jest niemal idealne.

Najpopularniejsze tkaniny do zadruku

Najczęściej wykorzystywany do reklamy zewnętrznej i wydruków wielkoformatowych jest frontlit. To dobry wybór do druku jednostronnego i jako nośnik reklamy podświetlonej od strony aplikacji. Popularny jest też blockout, czyli materiał powlekany, odporny na przenikanie światła. Odpowiedni do zadruku dwustronnego i do produkcji reklam oświetlanych z obu stron.

Folia do druku cyfrowego

Folie do druku mają szerokie zastosowanie w reklamie czy aranżacji wnętrz. Które są najpopularniejsze i jakie jest ich zastosowanie? Oto najważniejsze rodzaje folii przeznaczonych do druku.

Folie monomeryczne

Wyróżniają się idealnym odwzorowaniem barw, a także dobrą trwałością, solidnością i atrakcyjną ceną. Folie są odpowiednie zarówno do aplikacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych, ale warto je pokryć też laminatem, aby wzmocnić trwałość kolorów. Co więcej, folia banerowa występuje w wersji błyszczącej lub matowej.

Ta druga sprawdzi się na zewnątrz, gdyż wydruk pozostaje widoczny nawet w silnym słońcu. Folie do zadruku pozwalają na stworzenie dowolnej grafiki i są świetnym materiałem do odważnych projektów.

Wybór odpowiedniego materiału – może to być folia do druku cyfrowego lub tkanina – zależy od naszych potrzeb, gdyż każdy z nich ma swoje zalety i wady. Warto je przeanalizować, aby dobrać najlepszy materiał do swojego projektu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here